درخواست سینماگران از دبیر جشنواره فیلم فجر

درخواست سینماگران از دبیر جشنواره فیلم فجر سام فیلم: بیش از ۱۰۰ سینماگر در نامه ای درخواست نمودند كه «دست اندركاران جشنواره شرایطی را فراهم آورند تا فیلم های بخش مسابقه با كیفیت DCinema و در یك سالن با كیفیت صدای مناسب برای داوران به نمایش گذاشته شود. »


به گزارش سام فیلم به نقل از ایسنا؛ در این نامه خطاب به داروغه زاده، دبیر سی وششمین جشنواره فیلم فجر آمده است؛ «همان طور كه مستحضر هستید ابعاد تكنیكی سینمای ایران در این سال ها به گواه دست اندركاران و مخاطبانش رشد قابل توجهی داشته است و امروز سینمای ما در تمام زمینه های تخصصی حرفی برای گفتن دارد.
عطف به سوابق سال های پیشین در جشنواره فیلم فجر و بی توجهی محض برگزاركنندگان به نحوه و كیفیت نمایش آثار برای داوران و هم با عنایت به اینكه حاصل كار و تلاش یك ساله ی تهیه كننده و كارگردان و حداقل هشت یا ۹ رشته ی تخصصی سینما همچون فیلمبرداران، تدوینگران، صدابرداران، صداگذاران، آهنگسازان، طراحان صحنه و طراحان لباس، چهره پردازان، جلوه های ویژه میدانی و جلوه های بصری در یك سانس و یك سالن به نمایش و داوری گذاشته می شود، از این رو امضاءكنندگان این نامه تقاضای آن دارند تا حضرت عالی و دست اندركاران جشنواره شرایطی را فراهم آورند تا فیلم های بخش مسابقه با كیفیت DCinema و در یك سالن با كیفیت صدای مناسب برای داوران به نمایش گذاشته شود.
اگرچه مفهوم یك فیلمنامه، كارگردانی، بازی و فیلم خوب هم چیزی جدای از ساختار تكنیكی اثر نبوده و فراهم نمودن امكان یك نمایش باكیفیت برای هر اثر حداقل انتظار همه دست اندركاران و عوامل فیلم هاست. پیشاپیش از این كه مدیریت محترم این جشنواره باسابقه بدین وسیله زحمات دست اندركاران و متخصصان سینمای ایران را ارج می نهند، سپاسگزاریم. »
این نامه را افرادی چون سیدمحمود رضوی- مستانه مهاجر- منصور لشكری قوچانی - كیومرث پوراحمد- علیرضا رییسیان- حمید نعمت الله- روح الله حجازی- هومن سیدی- مهران احمدی- مصطفی كیایی- سامان و ساسان سالور- احمدرضا معتمدی- فرزاد موتمن- راما قویدل- پژمان بازغی- حمیدرضا آذرنگ- رامبد جوان- محسن كیایی- سحر دولت شاهی- احمد مهرانفر- كامبیز دیرباز- افشین هاشمی – شهره سلطانی – سارا بهرامی – میلاد كی مرام و شاهد احمدلو امضاء كرده اند.



1396/11/04
15:08:35
5.0 / 5
4523
تگهای خبر: جشنواره , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال