یك بازیگر جوان تئاتر مطرح كرد:

هیچ كس ما را دوست ندارد

هیچ كس ما را دوست ندارد سام فیلم: محمد هادی عطایی بازیگر جوان تئاتر هرچند دست به كار اجرای نمایش تازه ای است ولی می گوید تئاتر در یك خواب زمستانی فرو رفته است.


این بازیگر و کارگردان جوان در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت تئاتر در دوران کرونایی می گوید: انگار همه در یک خواب زمستانی فرو رفته ایم یا کسی شهامت کار ندارد؛ که این به علت کمبود بودجه و نبود تماشاگر است یا اینکه افسرده شده ایم و ایمان آورده ایم کسی ما را دوست ندارد و بود و نبود تئاتر برای هیچ کس مهم نیست.
او ادامه می دهد: از اول سال گفتند حق بیمه سه ماه اول سال را می پردازند. تازه برج پنج این اتفاق افتاده است. مسؤلان دولتی درباره همه چیز صحبت کردند به جز تئاتر. بنابراین است که فکر می نماییم این هنر برای کسی، اهمیتی ندارد.
هادی عطایی که بیشتر بعنوان بازیگر فعال است، اضافه می کند: پس از 8 ماه دوری از صحنه، تصمیم گرفتم خودم نمایشی را کارگردانی کنم و حالا هم مشغول تمرین نمایش «فریاد خاموش» هستم و آنرا برای اجرا در بخش دانشجویی هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت اماده می کنم.
او با اشاره به تغییر زمان برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی به علت گسترش کرونا اظهار داشت: امیدوارم این جشنواره در موعد مقرر خود برگزار شود، هرچند شرایط آنقدر عجیب و پیچیده است که اگر برگزار هم نشود، نباید تعجب نماییم.
بازیگر نمایش های «ماهی سیاه کوچولو» و «از کجا اومدیم» درباره نمایش «فریاد خاموش» توضیح داد: این نمایش کاری از گروه تئاتر «نقاب» است که کارگردانی آن با من است و محسن سالاری و محسن زرآبادی، دیگر بازیگران این نمایش هستند که همراه با خود من در آن بازی می نماییم.
به گفته او، این نمایش روایتی از سرگذشت سه رزمنده است که سال ها پس از جنگ، به مرور خاطرات خود درباره دوران جنگ می پردازند و مشکلات این روزهای خویش را بازگو می کنند.
هادی عطایی در انتها صحبت های خود اظهار داشت: در این روزهای غریب، هنرمندان با سابقه و پیشکوت تئاتر خویش را کنار کشیده اند. آنان یا نگران سلامتی خود هستند و یا دلواپس موقعیت شان و جوانان با وجود همه بلاتکلیفی ها، چراغ صحنه را روشن نگه داشته اند.




منبع:

1399/06/29
14:59:46
5.0 / 5
1613
تگهای خبر: بازیگر , تئاتر , جشنواره , كارگردان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال