سایت فروش بلیت خانه سینما

سایت فروش بلیت خانه سینما به گزارش سام فیلم نشست هیات مدیره خانه سینما بامداد امروز ۹ مهر در این نهاد صنفی برگزار گردید و طی این نشست اعلام گردید كه جشن بزرگ سینمای ایران سال جاری با صرفه جویی ۳۰۰ میلیون تومانی نسبت به سال قبل برگزار گردید.



به گزارش سام فیلم به نقل از مهر، بامداد امروز ۹ مهرماه نشست رسانه ای هیات مدیره جامعه اصناف سینمای ایران در خانه سینما برگزار گردید.
در ابتدای این نشست همایون اسعدیان اظهار داشت: از مدت ها پیش دوست داشتیم نشستی ترتیب بدهیم ولی به دلایلی كه گاه ناراحت كننده بود مثل از دست دادن سینماگران سبب شد، این اتفاق نیفتاد.
وی اظهار نمود: در شرایط فعلی هیچ ساختار مدونی برای خانه سینما پیش بینی نشده از همین رو طرحی درباره این مورد در حال شكل گیری است تا با استفاده از آن به اساسنامه خانه سینما برسیم. از همین رو تنظیم قراردادها مهم می باشد تا همه با یك قرارداد مشابه به كار بپردازند نه اینكه هر دفتری قراردادی خاص داشته باشد كه برای این امر زحمت زیادی كشیده شده و مراحل پایانی آن سپری می گردد. مورد دیگری كه انجام شده این است كه صنوف، آیین نامه های خویش را داشتند كه این آیین نامه ها بررسی و مشكلات آن به صنوف ابلاغ گردیده و سعی شده به صورت منسجم شود.
اسعدیان افزود: یكی دیگر از موارد خانه سینما بیمه اعضا بوده است كه امسال با استفاده از صندوق اعتباری هنر صورت گرفته و طبق بررسی های ما بیمه ای كه در نظر گرفته ایم با عنوان سرمد بیمه خوبی است. ما به تمام صنوف اعلام كردیم كه اگر اعضا توان پرداخت حق بیمه را ندارند، به ما اعلام كنند. در سال قبل بیش از ۸۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت شده و صرف امور این چنینی شده و حتی كارت های هدیه كه سال قبل بین اعضا تقسیم شد به این صورت نبود كه به صورت مساوی تقسیم شود.البته ما نام افراد را هیچگاه عنوان نمی نماییم چون شان اعضا برای ما مهم می باشد.
اگر جشن سال گذاشته بالای ۸۰۰ تومان هزینه داشت امسال با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان همه جشن های ما برگزار گردید و این امر با كمك دوستان فیلم كوتاه، مستند و... صورت گرفتوی با اشاره به اینكه تنها پرداخت حق عضویت مهم نیست بلكه مهم عضویت در صندوق اعتباری هنر است كه خواهش می نماییم اعضا هر چه زودتر نسبت به این امر اقدام نمایند، درباره جشن خانه سینما اظهار نمود: سوءبرداشتی وجود داشت كه خانه سینما جشن را برگزار نمی كند كه اینگونه نبود اما ما بنا به شرایط اقتصادی كه این روزها همه دچار آن هستند، خواستیم جشن را كوچكتر نماییم. اگر جشن سال گذاشته بالای یك میلیارد تومان هزینه داشت امسال با هزینه ۵۰۰ میلیون تومان همه جشن های ما برگزار گردید و این امر با كمك دوستان فیلم كوتاه، مستند و... صورت گرفت. مراسم انتهایی در تالار وحدت برگزار گردید و من نمی خواهم وارد بعضی از بحث های حاشیه ای شوم.
عضو هیأت مدیره خانه سینما خاطرنشان كرد: بعضی از اعضا به دلایلی روز مراسم انتهایی جشن خانه سینما در تالار وحدت نبودند، ما هركاری بكنیم برخی شیطنت و آروزی مرگ برخی را می كنند، متاسفانه این روزها فضای مجازی پر از این حرف ها است ولی جشن به زعم من به شكل آبرومندانه برگزار گردید. تمام آرای جشن موجود است و شورای صیانت از اعضای داوری و خانه سینما بودند و حتی یك رای جا به جا نشده و آرا واقعی بودند.
اسعدیان با اشاره به اینكه مورد دیگر ماجرای استعفای كامران ملكی از بخش رسانه ای است كه این مورد را به خودشان واگذار می كنم، اظهار داشت: ما بزودی سایت فروش بلیت سینما را راه اندازی می نماییم و بزودی ساختمان خانه سینما در پیرنیا در لاله زار افتتاح می گردد. این ساختمان در مرحله بازسازی است و به بخش های مالی خانه سینما متعلق می باشد و این اتفاقات در آنجا رخ می دهد.
سپس فاطمه معتمدآریا با انتقاد از اخبار زرد بیان كرد: فكر می كنم هوشیاری شما بسیار می تواند به ما كمك نماید. باید با همدلی به كار بپردازیم.

در ادامه مرتضی رزاق كریمی هم اظهار نمود: اساسا سینما و اصحاب رسانه می توانند رابطه تنگاتنگ با هم داشته باشند. در این دوره ای كه در خدمت دوستان خانه سینما بوده ایم تلاش هیات مدیره ها این بوده كه شرایط كار همچون اصلاح ساختار خانه سینما را فراهم آورد چونكه زمانی این ساختار پاسخگوی نیازها بود اما در این سال ها باید در همه زمینه ها تجدید نظر نماییم. البته اگر حاشیه ها اجازه دهد، از همین رو باید از حاشیه ها پرهیز و به متن بپردازیم.
وی افزود: قراردادهای همسان از سال قبل پیگیری و كارگروهی برای این امر تشكیل شد. در این كارگروه طی جلسات مختلف با صنوف مختلف موضوعاتی كه به قرارداد تیپ مربوط می شد، بررسی حقوقی و علمی شد و تجارب افراد صاحب نظر در این جلسات بررسی گردید. هم اكنون نسخه اولیه ۲۰ حرفه و صنف آماده شده كه این پیش نویس است و باید اصلاح نهایی شود و امیدوارم در این دوره این قرارداد به اجرا دربیاید. در این باره با سازمان سینمایی هماهنگی شده و امیدوارم بنایی برای امنیت شغلی باشد. همیشه مطالبه ما این بوده افراد اصناف به كار بپردازند از همین رو در این قراردادها شماره عضویت صنف درج شده و مبنا و پایه خوبی برای امنیت شغلی است.
رزاق كریمی در ادامه سخنان خود اظهار نمود: درباره آیین نامه های عضویت باید بگویم این امور مصوب اصناف است ولی آیین نامه عضویت تنها چیزی است كه باید به تصویب خانه سینما برسد چون كه وقتی یك نفر عضو می گردد در تصمیم گیری های اصناف مشاركت می كند. ما طی یك سال قبل با همه اصناف مكاتبه كردیم و اولویت ما اصناف ثبت شده بودند و همه آیین نامه با اساسنامه خانه سینما و اصناف انطباق داده شد كه تعدادی از صنوف آیین نامه های اصلاحی را فرستادند و امیدوارم تا قبل از برگزاری مجمع سال جاری این آیین نامه اصلاح گردد.
وی درباره حاشیه های جشن بزرگ سینمای ایران اظهار داشت: امسال افرادی برای شورای صیانت از آرا انتخاب شدند كه هر كدام اعتباری دارند به صورتی كه بحث های زیادی حتی برای یك رای می شد.
سپس روانبخش صادقی هم اظهار نمود: ما تلاش كردیم در دوره جدید كارهایی را كه برای به روز بودن لازم بود، انجام دهیم تا وضعیت سینما بهبود پیدا كند. همانطور كه اشاره شد ساختمان شماره سه در حال آماده سازی است. در بحث فروش بلیت های سینما كاری كردیم كه خوب است و حدود ۲ هفته دیگر از آن رونمایی می گردد و سایت آن در حال بارگذاری است كه فروش بلیت با استفاده از خانه سینما انجام می گردد و عایدات آن در بخش رفاهی و برای اعضای خانه هزینه می گردد. استارت راه اندازی بخش اپلیكشن خانه از سال قبل زده شد كه در آن اطلاعات خانه سینما تجمیع می گردد و به نظرم این كار سبب شفاف سازی می گردد.

در ادامه این نشست كامران ملكی توضیح داد: مثلی وجود دارد كه جاده جهنم با نیت های خوب سنگفرش شده و من با نیت های خوبم جهنمی شدم. به نظرم زمانش بود كه از خانه سینما بیرون بیایم، من نخستین قراردادم را با شاهسواری بستم و پنج دوره عضو هیات مدیره بودم و به نظرم این دوره یكی از بهترین دوره های هیات مدیره است. چون كه هیچ رودربایستی وجود ندارد و تمام افراد هیات مدیره با هر نوع نگاهی تلاش می كنند تا به وضعیت معیشتی اعضا رسیدگی شود. از حدود یك سال قبل از دوستان هیات مدیره تقاضا كردم كه بیرون بیایم كه آقای شاهسواری این امر را نمی پذیرفت. من فكر می كردم توان همراهی رسانه ای و ارتباطی را ندارم. هم اكنون روزگار رسانه فرق كرده و من نمی توانستم از عهده آن بر بیایم. من در گفتگویی كه كردم از كلمات طنز بهره برده ام و اگر برداشت دیگری از آن شده عذرخواهی می كنم.
وی افزود: من یكی از كارفرماها هستم و از كار خودم راضی نبودم من در آن گفتگو به اختلاف اشاره نكردم بلكه به زاویه نگاه اشاره كردم. یك سری حرمت ها و نیازها وجود دارد كه این تفاوت نگاه بود و به كار من لطمه می زد و من نمی توانستم همپای دیگران جلو بیایم. من اگر گفتم هیات مدیره از استعفای من استقبال كردند می خواستم به لطف آنها اشاره كنم حتی آقای اسعدیان به من پیشنهاد شغل دیگری داد كه من قبول نكردم، دلیل اصلی استعفای من كه با لطف دوستان همراه شد این بود. من فكر نمی كنم كسی بتواند از خانه سینما جدا شود ولی امیدوارم یك همراه خوب برای دوستانم باشم.
اختلاف نظر در هر جایی می تواند وجود داشته باشد و این مورد خوب است چراكه به اجماع می رسند و سبب گفتگو می گردد و این اختلاف نظر در همه هیات مدیره های خانه سینما بوده است. هم اكنون هم یك اكثریت قاطع وجود دارد و اگر یك وقت هایی مشكل وجود دارد به خاطر این است كه اقلیت به نظر اكثریت تن نمی دهددر بخش دیگری از نشست اعضای هیأت مدیره خانه سینما، اسعدیان درباره این كه هیات مدیره ها تبدیل به شورای امنیت شده و در آن ها بحث ها و درگیری های زیادی وجود دارد، اظهار داشت: اختلاف نظر در هر جایی می تواند وجود داشته باشد و این مورد خوب است چراكه به اجماع می رسند و سبب گفتگو می گردد و این اختلاف نظر در همه هیات مدیره های خانه سینما بوده است. هم اكنون هم یك اكثریت قاطع وجود دارد و اگر یك وقت هایی مشكل وجود دارد به خاطر این است كه اقلیت به نظر اكثریت تن نمی دهد. ما دوبار درباره ریاست شاهسواری رای گیری كردیم و وی با رای قاطع به كار خود ادامه داد.
رزاق كریمی هم درباره قرارداد تیپ و دستمزد بازیگران اظهار داشت: در هیچ كجای دنیا هیچ قراردادی وارد میزان دستمزد نمی گردد البته صنف می تواند این مورد را بررسی كند. قرارداد مبنای حقوقی، اصلی، ثابت و اختصاصی هر حرفه را تعریف می كند.
اسعدیان درباره دستمزد بازیگران اظهار داشت: این مورد جزو دغدغه های ما بوده و متاسفانه شنیده ایم پشت صحنه ها تفكیك هایی رخ می دهد، به صورتی كه می شنویم حتی میز غذای افراد در صحنه فرق می كند و این یك توهین به سینما است. این خیلی تلخ است و ما پیگیر این اتفاقات هستیم و به ما ماموریت داده شده تا با شورای عالی تهیه كنندگان گفتگویی داشته باشیم و باور شخصی من این است تا اتحادی بین دوستان تهیه كننده نباشد اتفاقی رخ نمی دهد.
معتمدآریا هم در ادامه این سخنان اظهار داشت: هر قراردادی یك توافق ۲ نفره است و برای قراردادهای همسان ما به دنبال این هستیم كه موارد رعایت شود. اینجا یك مجموعه فعال وجود دارد كه افراد می توانند با استفاده از آن حق و حقوق خویش را طلب كنند، این نا به سامانی در ارتباطات بازیگران، نشات گرفته از كل سینما است.
اسعدیان هم در این باره اظهار داشت: خانه سینما را به این متهم می كنند كه تنها برگزار كننده ختم ها است در حالیكه اینطور نیست و ما از لحظه بیماری افرادی چون یدالله صمدی و ضیاء الدین دری پیگیر كارهای آنها بودیم اما قرار نیست چنین كارهایی را بیان نماییم، البته دوستان تنها زمانی كه مراسم ها را برگزار می نماییم، متوجه برگزاری مراسم می شوند.
رزاق كریمی هم اظهار نمود: حضور قاسم قلی پور در كارگروهی كه برای حق و حقوق افراد تشكیل دادیم، خیلی خوب بوده است. بندهای زیادی در قراردادی كه در حال تدوین است، پیش بینی شده و از حضور آقای قلی پور هم تشكر می كنم و امیدواریم این قرارداد بخش عمده ای از مسایل اعضای خانه سینما را حل كند.
معتمدآریا درباره شفاف سازی خانه سینما هم توضیح داد: حقیقتا تأخیر در برگزاری جلسات پاسخگویی تعمدی نبوده است ولی تا آنجایی كه توانستیم این جلسات را برگزار كرده ایم.
وی اظهار نمود: نود درصد اخباری كه در سایت ها گذاشته می گردد هیجانی است بدون اینكه پشتوانه ای داشته باشد. برخی برای جذب فالوور این كار را می كنند. باید دنبال اخباری بود كه پشتوانه داشته باشد، اشكال روی اشكال آوردن كار مناسبی نیست.
اسعدیان هم اظهار داشت: هم اكنون ما در هیات مدیره به این پی برده ایم كه ضعف رسانه ای عمده داریم و معتقدیم كه روابط عمومی خانه سینما تنها نباید مراسم ها را اعلام نماید. ما در بخش روابط عمومی ضعیف هستیم و همین مبحث شاید حاشیه ها را بوجود می آورد اما ما فضای بسته ای نداریم، اینجا جایی است كه هر وقت بخواهید می توانید به اینجا بیایید و آقای شاهسواری را ببینید. ما باید با یك تیم به روز رسانه ای همكاری نماییم.
معتمدآریا درباره بحث دستمزد بازیگران خاطرنشان كرد: چرا ما باید درباره دستمزد بازیگران صحبت نماییم.
اسعدیان هم درباره همین مساله خاطرنشان كرد: موارد مهم را شما به ما تعیین نمی كنید و مجمع عمومی خانه سینما تعیین می كند. قرار نیست هیات مدیره این همه كوتوله به قضایا نگاه كند.
وی درباره حضور فیلم یكی از اعضای هیات مدیره در جشن بزرگ سینمای ایران اظهار داشت: اگر من فیلمی دارم قرار نیست درباره دیگر افراد مثل بازیگران و عوامل دیگر تصمیم گیری كنم. چرا نباید فیلم آقای میری در جشن بزرگ سینمای ایران حضور پیدا می كرد در حالیكه ۵۰ نفر دیگر هم در آن حضور داشتند. برخی این مورد را مطرح نمودند كه وی در زمان برگزاری جشن در آمریكا بوده اما آیا این جرم است؟ رفتن به آمریكا از كی تا حالا جرم شده است.
رزاق كریمی در ادامه این نشست اظهار داشت: آقای علی نصیریان در آغاز شمارش آرا حضور داشت.

وی درباره حضور فیلم میری اظهار داشت: این مورد منع آیین نامه ای ندارد حتی داورها هم می توانند فیلم داشته باشند چراكه این شیوه آكادمی است كه چندصد داور به داوری می پردازند. میری نماینده شاخه كارگردانی در آكادمی حضور دارد و او خود كاملا مخالف حضور در این مسئولیت بود و فیلم او كاندیدای بخش كارگردانی بود ولی او خود انصراف داد در حالیكه منعی نداشت.
سپس اسعدیان بیان كرد: ما از تمام زحمات ربیعی وزیر كار و رفاه اجتماعی و مهندس حیدریان كه نهایت همكاری را كردند تشكر می كنم. ثبت صنوف با آمدن ربیعی انجام نشد كه با رفتن او دچار مشكل شود. از چند سال پیش با پیگیری های دوستان این مورد انجام شد و تنها قانون مدون درباره صنوف قانون وزارت كار است و باید صنوف در آنجا ثبت گردد. طی یكی ۲ ماه گذاشته دوستان انجمن چهره پردازی ثبت صنف كردند. اگر روزی قانونی آمد كه فكر كردیم آن قانون به نفع دوستان است از همان استقبال می نماییم.
اسعدیان درباره نماینده خانه سینما در معرفی فیلم «بدون تاریخ بدون امضا» به اسكار اظهار داشت: ما ۱۵ نفر را به فارابی اعلام كردیم و گفتیم كه این ها صلاحیت دارند و معنای این را داشت كه آنها از نظر ما برابر هستند. این رویه هر سال صورت می گیرد. هر نوع اعتراضی به اینكه چرا امیریوسفی حذف شد به معنای توهین به افرادی بود كه در آن لیست بودند، حذف شدن افراد جای اعتراض نداشت كه بگوییم چرا فلان شخص حذف شد.
سپس رزاق كریمی درباره هزینه های جشن های مختلف سینما اظهار داشت: ۴۰۰ میلیون صرف جشن اصلی شد و چیزی نزدیك ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان صرف دیگر جشن ها شد.
معتمدآریا درباره اصلاح ساختار خانه سینما بیان كرد: ساختار هیچ ارتباطی به گروه پژوهش ارشاد ندارد. دفتر پژوهشی فرهنگی كه مربوط به خانه سینما است كار مستقل انجام می دهد و یك تیم تحقیقاتی در آن بود كه به بررسی مسایل و مشكلات خانه سینما، می پردازد؛ مسایلی مانند اینكه هر عضوی چه حقوقی دارد، بخش اداری چه قوانینی دارد و... در این ساختار گنجانده شده است.
رزاق كریمی سپس درباره قرارداد تیپ اظهار داشت: مزایای زیادی در این قراردادها خواهد بود و همه مشتاقانه از آن استفاده می نمایند.
وی بیان كرد: ما در قراردادهای مان شماره پروانه ساخت هم در نظر گرفته ایم كه ارشاد قول هماهنگی و همراهی داده كه ضامن اجرایی این قرارداد باشد.
شاهسواری مدیرعامل خانه سینما هم اظهار داشت: سال قبل بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خسارت از بیمه رازی برای اعضای مان گرفتیم، اینكه چند نفر مشكل داشته باشند رد نمی نماییم. حدود ۱۵۰ نفر از اعضای ما كه وابستگان درجه یك اعضا بودند عضو صندوق اعتباری هنر نبودند و ما باید با آنها تماس می گرفتیم، روز گذشته هم این ۱۵۰ نفر همه ثبت نام شدند و جریان آنها به راه افتاد.
وی اضافه كرد: سال قبل از جانب بخش فرهنگی سازمان بازرسی به ما اعلام گردید و از ما گزارشات مالی خواستند كه در اوایل اردیبهشت مجموع اطلاعات را به آنها دادیم. سازمان بازرسی موظف است كه گزارشات هر پولی كه از منابع عمومی به جایی پرداخت می شود، ثبت كند و باید عملكردها و اسناد به آنها داده شود كه تمامی این اطلاعات به آنها داده و حسابرسی این موارد هم انجام شده كه این موارد در مجمع عمومی خانه ارائه می گردد. سال مالی ما تفاوتی با نظام حسابداری ما دارد، سال ما از ابتدای اسفند آغاز می گردد و تا آخر بهمن سال بعد ادامه پیدا می كند كه این هم به علت مجمع عمومی است و باید این مورد رفع گردد. اختلاف حساب ناشی از این است كه از بودجه تفاهم نامه دریافت كردیم و به دریافتی های ما در سیستم حسابداری اضافه می گردد.
مصطفی احمدی هم عنوان كرد: واقعیت این است كه هزینه ها انجام شده و اگر تصمیم و درایت هیات مدیره بر اجرای سیاست صرفه جویانه نبود هزینه برگزاری جشن ۲ برابر می شد.
اسعدیان اظهار نمود: من از فضای مجازی ناراحتم چون مرز بین واقعیت و مجاز در آن مشخص نمی باشد، من ناراحتم به جهت اینكه می بینم همكارانم درباره هر چیزی اظهارنظر می كنند. چرا ما فكر می نماییم درباره هرچیزی حق اظهار نظر داریم. از همین رو فضاهایی تولید می گردد كه درست نیست اما خوشحالم كه می توانیم فیلم هایمان را در آن تبلیغ نماییم.
وی اضافه كرد: ما از شفاف سازی هیچ نگرانی نداریم، پول كل خانه سینما در سال پنج میلیارد تومان می گردد و در كلان مملكت واقعا یك شوخی است بعد از چیزی نگرانی نداریم.
رزاق كریمی هم درباره انتخاب مازیار میری بعنوان مدیر اجرایی برای برگزاری جشن بزرگ سینمای ایران اظهار داشت: آقای میری را ما انتخاب نكردیم بلكه ایشان با استفاده از نمایندگان ۱۵ شاخه انتخاب گردید.
صادقی هم درباره سایت بلیت فروشی اظهار داشت: در این بحث سینماتیكت فعال است و گاهی مشكلاتی تولید می گردد برای مثال وقتی بلیت می خرید متوجه می شوید توسط فرد دیگری اشغال شده و ما تلاش كردیم این ایرادات را رفع و سیستم جدیدی را راه اندازی نماییم كه بزودی بین مردم جا می افتد و از این مورد درصدی برای خانه سینما عایدی بیاوریم. اقداماتی شكل گرفته كه این ۲ سایت به صورت موازی با هم پیش بروند و صندلی های فروخته شده در هر ۲ سایت مشاهده شود. هم اكنون سیستم سینماتیكت به گیشه ها وصل است و ما هم همین روش را داریم و به سیستم انفورماتیك سینماها وصل می شویم.
وی درباره راه اندازی تلویزیون اینترنتی اظهار داشت: در مرحله اول به صورت ویدیویی است كه با استفاده از خانه سینما تولید می گردد و دامنه بیشتری از فیلم ها را به نسبت وی او دی در بر می گیریم. من فكر می كنم در مراحل اول به صورت آی پی تی وی خواهد بود ولی نظر ما این است كه وارد وی او دی شویم تا جامعه بیشتر با آن درگیر شود.
 

1397/07/10
00:15:54
5.0 / 5
19
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال