برگزاری كارگاه بدن، انرژی و حضور در اجرا در دانشگاه

برگزاری كارگاه بدن، انرژی و حضور در اجرا در دانشگاه به گزارش سام فیلم ستاد بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران روز 27 فروردین ماه كارگاه «بدن، انرژی و حضور دراجرا» را در دانشگاه امیركبیر تهران برگزار می نماید.


به گزارش سام فیلم به نقل از روابط عمومی بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، كارگاه «بدن، انرژی و حضور در اجرا» روز ۲۷ فروردین ماه به سرپرستی افشین غفاریان در پلاتو دانشگاه امیركبیر تهران برگزار می شود. این در حالی است هنرجویان متقاضی با عنایت به ظرفیت محدود این كارگاهها می بایست از راه تماس با ستاد جشنواره نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.
افشین غفاریان همچون هنرمندانی است كه كارش را با الهام از تجربه های گروتفسكی شروع كرد و در طول بیشتر از ۱۰ سال تمرین و فراگیری تكنیكهای مختلف تربیت بدن در سراسر دنیا از تئاتر تا ورزشهای رزمی به شكلی پژوهش شخصی خودش را شكل داده؛ او در این راه تكنیكهای بدنی و آوایی خاص خودش را ساخته و پرداخته كه در ورك شاپ های خود به كار می گیرد.
در توضیح خطوط آموزشی این كارگاه كه در چارچوب مجموعه های متنوع تمرینی و بداهه پردازی به هنرجویان عرضه می شود، آمده است:
«تمرینهایی برای شكل دادن كار گروهی: از آنجایی كه تئاتر در اساس كاری جمعی و گروهی است، ساختن و پرداختن گروه از راه تمرین های دو نفره و تمرین های چند نفره امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. این تمرین ها با هدف رسیدن به درك درست و فهم متناسب از نظم و هماهنگی گروه و جایگاه فرد در آن انجام می شود.
تمرین برای آزاد سازی بدن از گرفتگی ها و انقباض های غیرضروری: بدن انسان به علت شرایط و نظم مدرن زندگی گرفتار انقباضها و گرفتگیهای روزمره است. از راه تئاتر و تمرینهای بدنی، برای بازیگر این امكان وجود دارد كه این انقباض ها را شناسایی و سپس برای رفع آن تلاش كند چراكه رهایی از این انقباض ها برای بدن یك بازیگر پیش زمینه و لازمه انعطاف روانی و جسمانی او برای كار بر نقش است.
تمرین های برای پیدا كردن نقطه ثقل و مركزی بدن: در خیلی از فرهنگ ها، انرژی از نقاط مختلف بدن جذب و از نقطه ای مشخص در بدن پخش می شود و یا به عبارتی دیگر انرژی از این نقطه در بدن تقسیم می شود. این نقطه مهم در بدن جایی در مركز بدن قرار دارد كه با تمرین می توان آنرا شناسایی و فعال كرد.
تمرین هایی برای هوشیارسازی بدن و حواس: هوشیار سازی بدن و حواس از مهم ترین تمرین ها برای یك بازیگر است. برای این كار یك بازیگر می بایست بدنش را از غبار روزمرگی ها پاك و حواسش را صیقل دهد. تمرین های ملهم از هنرهای رزمی می توانند برای یك بازیگر در امر هوشیارسازی بدن و حواسش بسیار مفید واقع شوند.
تمرین های آوایی و رهاسازی صدا: گاهی اوقات صدا بازیگر بعنوان جزئی جدای بدن او به حساب می آید و تمرین هایی جدای تمرین های بدنی بازیگر دارد در صورتی كه صدا جزئی از بدن است و اتفاقاً نزدیك ترین و صمیمی ترین جز بدن است چراكه از درون آن تولید و تشدید می شود. بدین سان صدا جزئی از بدن است كه با تمرین های بدنی و آوایی میتوان آنرا پرورش داد.»
بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ به همت اداره كل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می شود.




1398/01/20
14:36:58
5.0 / 5
21
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال