اخبار جدید در دنیای سینما و تئاتر

اخبار جدید در دنیای سینما و تئاتر به گزارش سام فیلم اجرای تئاتری به تهیه كنندگی نوبد محمدزاده، ساخت پردیس «ساحل» در اصفهان، تقدیر موسسه هنرمندان پیشكسوت از دست اندركاران یك تئاتر از جمله خبرهای سینما و تئاتر می باشد.


به گزارش سام فیلم به نقل از ایسنا، نمایش «زندگی در تئاتر» به كارگردانی محمد برهمنی و تهیه كنندگی نوید محمدزاده از شش آبان ماه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می گردد.
نمایش «زندگی در تئاتر» نوشته دیوید ممت، ترجمه داریوش مودبیان و كارگردانی محمد برهمنی از شش آبان ماه ساعت 20: 30 در پردیس تئاتر شهرزاد اجرای عمومی خویش را آغاز می كند.
پیش فروش بلیت این نمایش هم با استفاده از سایت تیوال آغاز شده است.
همچنین نوید محمدزاده برای نخستین بار در مقام تهیه كننده در كنار این گروه حضور دارد.
این نمایش برگزیده بهترین كارگردانی و بهترین بازیگری مرد و كاندید طراحی صحنه از شانزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران است.
در این نمایش میرسعید مولویان، ایمان صیاد برهانی ایفای نقش می كنند.
دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مدیر پروژه: روح اله زندی، طراح پوستر: فرانك ایرانی، طراح صحنه: محمد برهمنی، طراح لباس: مهرناز عباسی، طراح نور: رضا خضرایی آنونس: استودیو مستطیل (مهرداد متجلی، محمد زارعی)، دستیار كارگردان و برنامه ریز: پویا صادقی، مدیر اجرا: رشاد معینی، منشی صحنه: مصطفی صابونی، مدیر صحنه: مریم افشاری، صدا: سهیل سهیلی، عكاس: مهرداد متجلی، شاهین آزما.
ساخت پردیس «ساحل» در اصفهان/ ساخت سینما در بروجرد
پردیس «ساحل» به همت موسسه بهمن سبز در اصفهان ساخته می گردد.
محمود كاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز اظهار داشت: به زودی عملیات ساخت دومین پردیس سینمایی در اصفهان به همت موسسه بهمن سبز و با همكاری موسسه سینما شهر و شهرداری اصفهان شروع می گردد. سال گذشته پردیس سینمایی «چهارباغ» در اصفهان ساخته شد و امسال با برنامه ریزی هایی كه همراه همكارانم در اصفهان داشتیم، سینما ساحل به پردیس «ساحل» تبدیل می گردد. این پردیس، 4 پرده نمایش و سه سالن دارد.
وی ادامه داد: این پردیس دارای خصوصیت های خاص معماری و امكانات برای اوقات فراغت علاقه مندان سینماست. یك سینمای روباز هم برای این پردیس در نظر گرفته شده است. خوشبختانه آمار فروش و استقبال از پردیس «چهارباغ» نشان داده است مردم خوب این شهر تاریخی و فرهنگی، به فیلم دیدن در سینماهای مدرن و مجهز علاقه مند هستند و بطور قطع از پردیس «ساحل» هم استقبال می گردد.
كاظمی اضافه كرد: برنامه های عمرانی بهمن سبز در اصفهان، به سینما «ساحل» محدود نمی شود. به زودی به سینما «یاسمن» در شاهین شهر هم یك سالن اضافه خواهد شد. در سینما فرهنگ فولادشهر هم یك سالن دیگر تدارك خواهیم دید. در پردیس «چهار باغ» هم یك سالن دیگر به بهره برداری می رسد.
مدیر عامل موسسه بهمن سبز اظهار داشت: با برنامه ریزی هایی كه انجام شده به زودی ساخت یك سینمای تك سالنی در شهرستان بروجرد را آغاز خواهیم كرد. مذاكرات و برنامه ریزی ها برای ساخت پردیس مراغه هم با جدیت ادامه دارد و امیدوارم بتوانیم امسال، ساخت این پردیس را آغاز كنیم.


تقدیر موسسه هنرمندان پیشكسوت از حامد هوشیاری و علاءالدین قاسمی / نمایش«راهمرد» دو اجرایی شد
سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشكسوت در پنجمین شب اجرای نمایش «راهمرد» از حامدهوشیاری نویسنده و كارگردان و علاءالدین قاسمی بازیگر این نمایش تقدیر كرد.
به گزارش روابط عمومی گروه نمایش «هوشیار»، شامگاه یكشنبه ۳۰ مهرماه، سیدعباس عظیمی مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشكسوت بعد از تماشای نمایش «راهمرد»، در پنجمین شب اجرای این نمایش، طی مراسمی به پاس هنرنمایی نمایش «راهمرد» بابت طراحی، نویسندگی و كارگردانی حامدهوشیاری به اهدای لوجی از جانب این موسسه تقدیر كرد. در متن این تقدیرنامه كه از جانب مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشكسوت قرائت شد، آمده است: پرداختن به مبحث ارزشی و ترویج فرهنگ آئینی، عاشورایی و توجه به اهمیت استفاده از تجارب گران سنگ در این نمایش از جناب عالی قدردانی می گردد و برایتان در مسیر اعتلای ارزش های متعالی نظام جمهوری اسلامی این لوح تقدیر را تقدیم می نمایم.
در ادامه نیز، سیدعباس عظیمی هم از علاءالدین قاسمی هم تقدیر كرد و لوح سپاسی به وی تقدیم كرد در این تقدیرنامه هم آمده است: حمد و سپاس ایزدمنان را كه تجربه بودن با شما به طراوت روح مان افزود و شمیم شور و شعورتان فضایی روحانی همچون موسیقی افلاك وجودمان را آكنده ساخت. اینك مسروریم از اینكه پادشاه عالم مارا توفیق و یاری داد تا بتوانیم در حد بضاعت و توان خود ذره ای از زحمات شما را در طول این سالها ارج نهیم.
عظیمی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشكسوت در انتها با قدردانی از نوازندگان و بابك والی دیگر بازیگر این نمایش، پوستر نمایش «راهمرد» را امضا كرد و با گروه نمایشی هوشیار، عكسی به یادگار گرفت.
همچنین با عنایت به استقبال مخاطبان، نمایش «راهمرد» از امروز دوشنبه اول آبان تا جمعه پنجم آبان در دو سانس 16: 30 و ۱۸ در پلاتوی اجرای مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.
آخرین حضور حامدهوشیاری در تئاترشهر به ده سال پیش با نمایش"خنجره ها"برمی گردد كه در كارگاه نمایش تئاتر شهر در بهمن و اسفند۱۳۸۶ به روی صحنه رفت و در همان سال هم دربیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش چشم انداز ‏تئاتر ایران حضور داشت. شایان ذكر است، حامدهوشیاری نویسنده و كارگردان عرصه نمایش، عضو انجمن نویسندگان و منتقدان خانه تئاتر است كه سال ۱۳۹۵ با نمایش "آخه اینجا نزدیك تره به خدا" در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه رفت، كه از جانب موسسه هنرمندان پیشكسوت به عنوان كارگردان نسل نو تئاتر دینی مورد تقدیر قرار گرفت. گفتنی است، از دیگر نمایش های این هنرمند می توان به "یك از ۱۷۵" در سال ۱۳۹۴ كه نخستین نمایش صحنه ای با مبحث شهدای غواص عملیات كربلای چهار بود و در تالار محراب به روی صحنه رفت اشاره كرد. نمایش "سحرگاه سوم"درسال۱۳۹۳ با مضمونی دینی و مبحث امام زمان(عج) كه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه رفت، هم از دیگر كارهای این كارگردان است.
نمایش «راهمرد» به طراحی، نویسندگی و كارگردانی حامد هوشیاری كه اجرای خویش را از روز سه شنبه ۲۵ مهرماه در سالن پلاتواجرا تئاتر شهر آغاز نموده هر روز در دو سانس۳۰/۱۶و ۱۸ با مدت زمان ۵۰دقیقه به صحنه می رود؛ علاءالدین قاسمی و بابك والی به عنوان بازیگر در این نمایش حضور دارند.


 

1396/08/01
22:47:12
5.0 / 5
4862
تگهای خبر: بازیگر , تئاتر , جشنواره , كارگردان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال