از كارگاه های آموزشی فیلم سازی خلاق چه خبر؟

از كارگاه های آموزشی فیلم سازی خلاق چه خبر؟ به گزارش سام فیلم خسرو نشان مدیرامور هنری سازمان منطقه آزاد كیش تصریح كرد: برگزاری سلسله كارگاه های آموزشی فیلمسازی خلاق در جهت فعالیتهای سینمایی جشنواره بین المللی فیلم كیش (موج) برپا می شود و قرار نیست این جشنواره سینمایی تنها به نمایش یك هفته فیلم معطوف شود وبی تردید ابعاد گسترده تری دارد.


به گزارش سام فیلم به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره بین المللی فیلم كیش (موج)، خسرو نشان مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد كیش با بیان این مطلب برگزاری كارگاه ءهای آموزش فیلمسازی خلاق را مسیری متفاوت برای فیلسازان جوان در جغرافیای جزیره كیش عنوان نمود و اظهار داشت: فیلمسازی در جغرافیای متفاوت و خاص همیشه برای فیلمسازان جذاب بوده است و تجربه حضور كارگردان صاحب نام سینمای ایران مانند تقوایی برای ساخت فیلم و همینطور مستندسازانی چون كامران شیردل كه از بانیان برگزاری جشنواره فیلم در جزیره كیش بودند، مبین این مطلب است و از جانب دیگر علاقمندی جوانان برای یادگیری فیلسازی در مكان های مختلف با جاذبه های منحصر به فردی كه دارد سبب شد طرح برگزاری سلسله كارگاه های آموزش فیلمسازی خلاق از «ایده تا اجرا» اجرایی شود و اولین كارگاه از این مجموعه امروز 4 بهمن ماه با حضور محمدعلی سجادی و آرش خزایی در جزیره كیش شروع شد و تا 10 بهمن ماه ادامه دارد.
وی در توضیح كم و كیف برگزاری كارگاه فیلمسازی خلاق بیان نمود: در دو روز نخست كارگاه ها آرش خزایی فیلمسازی تك نفره را تدریس می كند كه در ابتدا آشنایی هنرجویان با هریك از اساتید و میزان شناخت آنها از دانش سینمایی و معرفی كارگاه و چگونگی شیوه مطرح می شود و در ادامه از لوكیشن های در نظر گرفته شده بازدید به عمل می آید و هنرجویان كارگاه با محیط آشنا می شوند و موضوعات كار برای هنرجویان شرح می شود. توضیح فیلمنامه های انتخابی هنرجویان و سنجش آمادگی آنها برای فیلمبرداری، آغاز فیلمبرداری زیر نظر اساتید، تدوین فیلم های تصویربرداری شده هنرجویان و نمایش فیلم های كوتاه تدوین شده و رفع اشكالات احتمالی آنها مراحله دیگر این كارگاه است و در انتها مجموع فیلم های ساخته شده در مدت تعیین شده نمایش داده می شود و فیلم های برتر انتخاب و گواهینامه های آخر دوره به آنها اعطا می شود.
نشان در ادامه صحبت های خود با اشاره به تجربه برگزاری كارگاه آموزش فیلمسازی خلاق توسط زنده یاد عباس كیارستمی اظهار داشت: برای برگزاری كارگاه آموزشی موفق باید دریافت كه شركت كنندگان برای یادگیری چه چیزی در كارگاه ها شركت كرده اند كه آگاهی از انگیزه حضور هنرجویان در كارگاهها كمك می نماید بهترین موضوعات برای بحث در كارگاه آموزشی انتخاب گردد و بدین سان است كه پایگاه كارگاه آموزشی به خوبی گذاشته می شود. عباس كیارستمی فیلمساز فقید سینمای ایران به همین منوال كارگاه آموزش فیلمسازی خلاق را در كشورهای اسپانیا و كلمبیا برپا كرد و به گواه كتاب نوشته شده و فیلم های ساخته شده با مبحث كارگاه درس این فیلمساز، تجربه موفقی بوده است.
این مدیر امور هنری تصریح كرد: در واقع برگزاری سلسله كارگاه های آموزشی فیلمسازی خلاق در جهت فعالیتهای سینمایی جشنواره بین المللی فیلم كیش (موج) برپا می شود و قرار نیست این جشنواره سینمایی تنها به نمایش یك هفته فیلم معطوف شود و ابعاد گسترده تری دارد. تولید فیلم برپایه آموزش هایی كه هنرجویای در كارگاه آموزش فیلمسازی خلاق دیده اند و همینطور پشتیبانی از تولید فیلم هایی كه با مبحث كیش و یا در جغرافیای كیش روایت می شوند از دیگر فعالیتهای فرهنگی است كه توسط سازمان منطقه آزاد كیش صورت خواهد گرفت.
خسرو نشان مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد كیش در انتها صحبت های خود عنوان نمود طراحی برنامه های فرهنگی تنها مختص به سینما نیست بلكه در حوزه های دیگر چون برگزاری كارگاه آموزشی تئاتر و همینطور برگزاری شب های موسیقی و نمایشگاه های مختلف عكس و نقاشی در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت خواهیم داشت.








1398/11/04
16:30:12
5.0 / 5
4293
تگهای خبر: آموزش , تئاتر , جشنواره , سینما
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال