در نشست خبری فیلم مطرح شد؛

تولید رویا شهر ۴ سال طول کشید

تولید رویا شهر ۴ سال طول کشید سام فیلم: عوامل انیمیشن رویا شهر در نشست رسانه ای این فیلم درباره ی سختی ها و چالش های تولید این انیمیشن که 4 سال به طول انجامیده است، صحبت کردند.


به گزارش سام فیلم به نقل از ستاد خبری چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در آخرین لحظات از پنجمین روز جشنواره فیلم فجر، نشست رسانه ای انیمیشن سینمایی «رویاشهر» اجرا شد. در این جلسه محسن عنایتی نویسنده و کارگردان، مصطفی حسن آبادی تهیه کننده، بهزاد عبدی آهنگساز و علیرضا زارع مدیر پروژه حضور داشتند. در آغاز این جلسه مصطفی حسن آبادی تهیه کننده این انیمیشن اظهار داشت: انیمیشن «رویاشهر» تقریباً از اواسط سال ۹۹ مراحل تولیدش را آغاز کرد و هفت ماه مشغول پیش تولید بودیم. در دوران کرونا مشغول کار شدیم و با چالش های مختلفی رو به رو بودیم. هیچ کدام از ارگان ها و سازمان ها مایل به ساخت انیمیشن سینمایی نبودند. تولید این انیمیشن نزدیک به ۴ سال طول کشید و دوستانی نزدیک به ۲۰۰ نفر ما را همراهی کردند. وی افزود: در ادامه با استقبال ویژه ای که از انیمیشن شد، معضل حمایت تا جایی حل شد. این انیمیشن محصول مشترک چند سازمان همچون سازمان سینمایی سوره است. در بخش دیگر این جلسه محسن عنایتی کارگردان این انیمیشن بیان کرد: ما در گروه آینده نگار کلا چالش طلب هستیم. انیمیشن «بنیامین» اتفاقات عجیبی را در اکران بدنبال داشت ولی با همه قضایا به اتمام رسید. تولید انیمیشن خیلی مشکل است. وی افزود: پس از تجربه «بنیامین» فکر کردیم، چطور می شود سخت ترین کار ممکن را پیش ببریم و به سراغ ساخت جهان فانتزی رفتیم. یعنی چیزی که خصوصا استودیوهای آمریکایی دنبال آن هستند. ما برای خلق این جهان فانتزی زمان زیادی نداشتیم و به شکل فشرده همه چیز را از نظر نیازهای قهرمان خود چیدیم. این کارگردان اضافه کرد: «پسر دلفینی» نیز چنین کاراکتری داشت و در این سبک قرار می گرفت. به نظر من انیمیشن «رویاشهر» و «پسر دلفینی» نقطه عطفی در شروع ساخت انیمیشن های متکی به جهان فانتزی با پارامترهای مورد نیاز هستند. یکی از هدف های اصلی ما این بود که قصه، مخاطب بزرگسال را نیز درگیر کند. در بخش دیگری از این جلسه بهزاد عبدی آهنگساز انیمیشن اظهار داشت: چون موسیقی را به ذات خود دوست دارم و همه چیز وقتی بار درام به خود می گیرد بسیار باارزش است دوست داشتم در این کار و در کنار این گروه دوست داشتنی باشم. پس از همکاریهای گذشته باز به من لطف داشتند و من هم تلاش کردم با فانتزی کار را همراه کنم. این انیمیشن نزدیک به ۵۰ دقیقه موسیقی اورجینال داشت. وی افزود: انیمیشن تنها تفاوتش نداشتن بازیگر و داشتن صداپیشه است وگرنه بسیار قابل اعتنا است. علیرضا زارع مدیر پروژه نیز بیان کرد: در پروژه انیمیشنی ما با یک تیم مواجه هستیم. این ارتباط است که تولید را شکل می دهد. قبل از آنکه محصول ما یک انیمیشن باشد محصول یک تیم قوی بود. عنایتی درباره ی طراحی لوکیشن های فیلم اظهار داشت: برای طراحی لوکیشن ها و صحنه منابعی داشتیم که با جهان فیلمنامه مرتبط بود ولی در اجرا مشکلات زیادی داشتیم. در نهایت به ترکیبی رسیدیم که از خروجی آن هم راضی هستیم. بر طبق شبکه نماد تمام طراحی ها را پیش بردیم. این کارگردان درباره ی روند نگارش فیلمنامه توضیح داد: نزدیک به ۶ ماه روی فیلمنامه کار کردیم که در طول پروژه اصلاحاتی در آن صورت گرفت. سعی کردیم اصول فیلمنامه نویسی را تا جایی که می توانیم، رعایت نماییم. بسیاری از انیمیشن های ما غیرمنطقی هستند و مخاطب را کودک فرض می کنند و بسیاری از اتفاقات و معناها را پایین می آورند که ما سعی کردیم اثر ما اینطور نباشد. حسن آبادی اظهار داشت: این که کار ضعف هایی دارد، قبول داریم اما اگر نسبت به کارهای قبل خود مقایسه نماییم چنین چیزی وجود ندارد و ما گام بلندی برداشتیم. اساسا تجاربی که در طول این مدت به دست آوردیم به ما کمک خواهدنمود آثار بهتری تولید نماییم. اگر ساخت انیمیشن از بازه ای فراتر رود دیگر از نظر اقتصادی درست نیست. وی ادامه داد: نسبت به دوره ۳۷ که در جشنواره فجر بودیم نگاه مسؤولان و مخاطبان نسبت به انیمیشن خیلی بهتر شده و امیدوار هستم این روند رشد همچنان ادامه داشته باشد.


منبع:

1402/11/17
09:12:21
5.0 / 5
800
تگهای خبر: اكران , انیمیشن , بازی , بازیگر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال