کلونی و همسرش در مقابل کاخ سفید

کلونی و همسرش در مقابل کاخ سفید به گزارش سام فیلم، جورج کلونی با کاخ سفید تماس گرفت تا از کار همسرش برای محکوم کردن رژیم صهیونیستی اسراییل دفاع کند.


به گزارش خبرگزاری سام فیلم، در حالیکه بایدن بشدت از اقدام دادگاه کیفری بین المللی برای صدور حکم برای رهبران اسراییل انتقاد کرده و امل کلونی از افردی است که بشدت پیگیر این امر است، جورج کلونی از همسرش و تلاش وی حمایت کرد.
جورج کلونی، بازیگر برنده جایزه اسکار، چند روز پیش با یکی از دستیاران ارشد بایدن تماس گرفت تا نارضایتی خویش را از انتقاد رئیس جمهوری از اقدام دادگاه کیفری بین المللی ضد رهبران اسراییل ابراز کند. این پرونده ای است که همسر کلونی، امل کلونی روی آن کار می کند.
مهر نوشت: بایدن حکم بازداشت کیفری از جانب دادستان های دیوان بین المللی کیفری برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل و یوآو گالانت، وزیر دفاع را محکوم کرده و بخصوص با کلمه «ظالمانه» از این حکم ابراز نگرانی کرد.
این بازیگر همینطور از احتمال اعمال تحریم ها از جانب دولت آمریکا بر دیوان بین المللی کیفری ناراحت بود، چونکه در این صورت امکان دارد همسرش مشمول تحریم شود.
این در شرایطی است که کلونی از چهره هایی است که مقرر است در یک گردهمایی کمک مالی برای کمپین انتخاب مجدد بایدن در ۱۵ ژوئن در لس آنجلس شرکت نماید. بعضی از مقامات حالا نگران هستند که این بازیگر مطرح از شرکت در جمع آوری کمک های مالی خودداری کند.
هفته هاست که کمپین انتخاب مجدد بایدن رقابتی برای جمع آوری کمک مالی راه اندازی کرده است. گفته می شود کلونی همچنان می خواهد در کنار جولیا رابرتز و اوباما در مراسم جمع آوری کمک مالی شرکت نماید.
کلونی از نامزدها و اهداف دموکرات های آمریکا حمایت می کند. سال ۲۰۲۰، او بیشتر از ۵۰۰ هزار دلار به تلاشهای کمپین بایدن کمک کرد و با مشارکت در یک برنامه مجازی ۷ میلیون دلار جمع آورد.
کریم خان دادستان ارشد دادگاه کیفری بین المللی، ۲۰ مه اعلام نمود تلاش می کند نتانیاهو، گالانت، و ۳ تن از رهبران ارشد حماس را به جنایات جنگی و جنایت ضد بشریت متهم کند.
بعد از اعلام این خبر، امل کلونی که وکیل حقوق بشر بین المللی است، در اطلاعیه ای اطلاع داد که دفتر دادستانی از او جهت کمک به تحقیقات دعوت کرده است. این بیانیه توسط بنیاد کلونی برای عدالت منتشر گردید که یک سازمان حقوق بشری است که او و همسرش راه اندازی کرده اند.
امل کلونی گفت از گام تاریخی که دادستان دیوان کیفری بین المللی برای اجرای عدالت برای قربانیان جنایات در اسراییل و فلسطین برداشته حمایت می کند.
بایدن و دیگر رهبران ارشد دموکرات و جمهوری خواه از این اقدام انتقاد کردند و آنرا کنار هم گذاشتن کاذب اسراییل و حماس خواندند. بایدن تصریح کرد: ما همیشه در کنار اسراییل در مقابل تهدید ضد امنیت آن خواهیم بود.
روز سه شنبه، مجلس آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که تحریم هایی را ضد دیوان کیفری بین المللی اعمال می کند.
بعد از عملیات طوفان الاقصی حماس در ۷ اکتبر، تهاجم تلافی جویانه اسراییل به غزه منجر به کشته شدن بیشتر از ۳۶۰۰۰ فلسطینی و بحران انسانی در این منطقه شده است.
در طول جنگ، بایدن بشدت از اسراییل حمایت کرده و بر حق آن برای دفاع از خود و ادامه دادن کمک های نظامی به آن تاکید کرده است. حمایت گسترده بایدن از نتانیاهو حزب دموکرات را بشدت متفرق کرده و ائتلاف شکننده ای را که به انتخاب وی در سال ۲۰۲۰ کمک کرد، تهدید می کند.
کمپین کمک های مالی برای بایدن در ماه آوریل با حضور اوباما و بیل کلینتون در نیویورک بیشتر از ۲۶ میلیون دلار به دست آورد و تا پایان آن ماه، بایدن نسبت به ترامپ برتری مالی داشت و گفته شد در مقابل گردآوری ۱۴۶ میلیون دلار پول نقد برای بایدن، ترامپ و حزب جمهوری خواه ۸۸ میلیون دلار جمع کرده اند، اما بعد از آنکه هیات منصفه منهتن ترامپ را در ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری مقصر تشخیص داد، ظرف ۲۴ ساعت ۵۳ میلیون دلار به صورت آنلاین برای ترامپ جمع شد.

۲۲۰۵۷



منبع:

1403/03/20
09:49:36
5.0 / 5
686
تگهای خبر: آنلاین , بازی , بازیگر , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال