در گفت وگو با سام فیلم مطرح شد؛

پخش پایتخت 8 در یک یا دو سال آینده

پخش پایتخت 8 در یک یا دو سال آینده به گزارش سام فیلم، مدیر مجموعه تلویزیونی «پایتخت۷» اظهار داشت: ما هیچ دستمزد غیرمتعارفی در تولید این سریال ندادیم، شایعات به این علت است که پایتختی ها را مجاب کنند تا دیگر با تلویزیون کار نکنند، پیشبینی این که «پایتخت» به نوروز ۱۴۰۵ یا ۱۴۰۶ برسد دشوار می باشد اما حتما تا یک یا دو سال آینده فصل جدید این سریال را خواهیم داشت.


علیرضا نجف زاده در گفتگو با خبرنگار سینمایی ایرنا در رابطه با علت نرفتن به تاجیکستان در مجموعه «پایتخت ۷» اظهار داشت: ما در شروع، بنا بود تیم را به تاجیکستان ببریم، سفری به تاجیکستان رفتیم اما در آنجا متوجه شدیم که در این راه باید از ترکمنستان که وضعیت خاصی دارد، عبور نماییم و این، چالش ما بود. در ادامه، ترکمنستان حتی برای بازدید هم به ما ویزا نداد.
وی اضافه کرد: ترکمنستان و ازبکستان را هوایی بازدید و مسیر زمینی را هم ارزیابی کردیم اما عبور از مسیر زمینی ترکمنستان، ممکن نبود. با دوستان وزارت امور خارجه هم که مشورت کردیم گفتند رفتن به ترکمنستان، نشدنی است. تیم نویسنده مجبور شد قصه را طوری طراحی کند که بازیگران تاجیکی به ایران بیایند.
هزینه جابه جایی کمپر به تاجیکستان؛ ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار
نجف زاده با اشاره به تلاش هایی که برای رفتن به تاجیکستان انجام شده بود، اظهار داشت: تلاش داشتیم کمپر را به شکل هوایی به تاجیکستان و ازبکستان ببریم و سکانس های ترکمنستان را در ایران فیلمبرداری نماییم اما هواپیمایی که بتواند کمپر را با این ابعاد ببرد، فقط یک مورد بود که مابین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه جابه جایی می گرفت. ما باید کمپر را باز می کردیم و این هم حدوداً نشدنی بود که در تاجیکستان باردیگر کمپر و قطعات آنرا سر هم نماییم.
هواپیمایی که بتواند کمپر را به تاجیکستان ببرد، بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه جابه جایی می گرفت
وی در رابطه با آماده سازی کمپر ارسطو اظهار داشت: انتخاب لوکشین اصلی و آماده سازی آن، یکی از اشکالات اصلی ما بود. تیم ما از گیلان تا گرگان و مازندران را بازدید کردند تا این لوکیشن برگزیده شد. نکته بعدی، آماده سازی کمپر بود، چنین کمپری در ایران اصلا وجود نداشت. به همین خاطر از لحظه صحبت تا آماده سازی آن ۴ الی ۵ ماه طول کشید. پراید پرنده از ابتدا در طرح بود؛ هرچند که در اجرای آن چالش داشتیم. از تهیه ماشین تا تجهیز شکل و ظاهر آن. هر طرحی که در «پایتخت» انجام شد، بر مبنای طراحی پیمان قانع بود.
نجف زاده اشاره کرد: محسن تنابنده در اجرا بشدت سخت گیر است و جلب نظر او دشوار می باشد. در نهایت اگر چیزی جلو دوربین رفته، مورد تایید ایشان قرار گرفته است.


«پایتخت» هیچ برآورد ویژه تری نسبت به دیگر آثار نداشته
مدیر پروژه «پایتخت ۷» با اعلان اینکه تیم همزمان در ۴ استان فعالیت می کرد اظهار داشت: یکی دیگر از چالش ها، سکانس خرس بود. باید بپذیریم در ایران چنین حجم ویژوال با حیوانی کار نشده، باید شرایط محیط زیستی را هم درنظر می گرفتیم و ما خودمان را با شرایط حیوان وقف بدهیم. همزمان در مقطعی تیم «پایتخت»، در ۴ استان تهران، مازندران، خراسان و اصفهان فعالیت می کرد.
«پایتخت» هیچ وقت کم فروشی نکرده، ما «پایتخت» را با دلار ۵۰ تومانی برآورد کردیم اما با دلار ۱۰۰ تومانی روی آنتن رفت
نجف زاده اضافه کرد: برای ویژوال خرس، ۱۲۰ هزار دلار قیمت گرفتیم اما آقای ولی خانی با برآوردی بسیار مناسب تر، کار را انجام دادند.
وی با تأکید بر این که «پایتخت ۷» هیچ برآورد ویژه تری نسبت به دیگر آثار نداشته، گفت: «پایتخت» هیچ وقت کم فروشی نکرده، ما «پایتخت» را با دلار ۵۰ تومانی برآورد کردیم اما با دلار ۱۰۰ تومانی روی آنتن رفت. «پایتخت» هیچ برآورد ویژه تری نسبت به دیگر آثار نداشته، تنها حمایت سیمافیلم را داشتیم و با حمایت توانستیم کاری نماییم که پروژه به اجرا برسد. بعد از آن که کار به اتمام رسید، همه هزینه ها را مکتوب تحویل سیمافیلم دادیم.
چرا دستمزدهای نمایش خانگی، پیگیری نمی شود؟
مجری طرح «پایتخت» با تکذیب شایعه هایی که در رابطه با ورود عوامل به تبلیغات این پروژه مطرح شده بود، اظهار داشت: «پایتخت» شخصی نیست، متعلق به تلویزیون است و ما نمی توانیم بدون اجازه سیمافیلم به بحث تبلیغات ورود نماییم. برای تبلیغات، سیمافیلم به نتیجه رسیده است. ما بعنوان سازنده، دوست داریم بیننده بدون تبلیغات کار را ببیند اما سیمافیلم باید هزینه های پروژه را تأمین می کرد. در پروژه های گذشته هم تبلیغات بود و این برای «پایتخت» مبحث جدیدی نیست.
نجف زاده در جواب شنیده ها در رابطه با دستمزدهای نجومی بازیگران «پایتخت» هم اظهار داشت: هر کدام از بازیگران «پایتخت» دستمزدهای متفاوتی دارند؛ هرچند اگر در سینما و نمایش خانگی کار می کردند دستمزدهای ماهیانه آنها خیلی بیشتر از این عددی می شد که برای «پایتخت» شنیده شده؛ آن هم برای کسانیکه دو سال زندگی خویش را برای یک پروژه گذاشته اند.
در رسانه ها عنوان شد که محسن تنابنده ماهیانه ۲ میلیارد برای یکی از سریال های نمایش خانگی دریافت کرده، همین عدد را اگر به این دو سال که ایشان درگیر «پایتخت» بودند ضرب و تقسیم کنید، می بینید که بسیار کمتر از آن چیزی که حقش بوده دریافت کرده است
وی اضافه کرد: حتی در رسانه ها عنوان شد که آقای تنابنده ماهیانه ۲ میلیارد تومان برای یکی از سریال های نمایش خانگی دریافت کرده، همین عدد را اگر به این دو سال که ایشان درگیر «پایتخت» بودند ضرب و تقسیم کنید، می بینید که بسیار کمتر از آن چیزی که حقش بوده، دریافت کرده است.
مدیر پروژه «پایتخت» اشاره کرد: ما هیچ دستمزد غیرمتعارفی ندادیم. این سوال باید از کسانی پرسیده شود که دستمزدهای نجومی می گیرند و همزمان حال مردم را هم خراب می کنند، این دستمزدها متعارف بوده و هست.
نجف زاده با اشاره به این که شایعات، برای بریدن پای بازیگران از تلویزیون است، بیان نمود: باید از تمام بچه ها تقدیر شود؛ خصوصاً کسی که سریال و فیلم پیشنهاد دارد و همچنان می پذیرد که بیاید در تلویزیون کار کند. این شایعات به این خاطر است که پایتختی ها را مجاب کنند که دیگر در تلویزیون کار نکنند. چرا دستمزدهایی که در نمایش خانگی ردوبدل می شود، پیگیری نمی شود؟ این ها شیطنت است که دوستان را بترسانند با تلویزیون کار نکنند اما کور خوانده اند.
وی در جواب زمان پخش «پایتخت۸» اظهار داشت: پیدا کردن ایده و فیلم نامه، زمان بر است. آقای تنابنده هم به کم قانع نیست. پیشبینی این که «پایتخت» به نوروز ۱۴۰۵ یا ۱۴۰۶ برسد دشوار می باشد اما حتما تا یک یا دو سال آینده فصل جدید «پایتخت» را خواهیم داشت.


هیچ کاری پشت قباله پدری کسی نیست که تا آخر بخواهد در آن بماند
نجف زاده نسبت به اظهارات یکی از بازیگران فصل پیشین «پایتخت» در رابطه با نقش فروشی ها در این سریال اظهار داشت: بازیگر نقش بهروز، جوان و علاقه مند بود و دوست داشت در این سریال حضور داشته باشد. با اینحال ما از راه فضای مجازی فراخوان دادیم، از ۵ تا ۶ هزار نفر تست گرفته شد. ایشان (ابوالفضل رجبی) از روی ناراحتی، نکته ای را گفته و احیانا خودش هم هم اکنون ناراحت است؛ این را به حساب علاقه ای بگذارید که بسیاری از بازیگران به «پایتخت» دارند و می خواهند در این کار حضور داشته باشند. هرچند هیچ کاری پشت قباله پدری کسی نیست که تا آخر بخواهد در آن بماند.
وی در جواب این که چرا عنوان «کارگردان هنری» به محسن تنابنده اطلاق شده، اضافه کرد: عناوین، دستمزد نمی آورد؛ همان نقشی که آقای تنابنده در دیگر فصول داشتند، در این فصل هم داشتند فقط این دفعه تصمیم گرفته شد به جای این که نام بازیگردان و... جدا نوشته شود، در عنوان، «کارگردان هنری» تجمیع شود. نقش آقای تنابنده به اندازه سیروس مقدم در «پایتخت»، غیرقابل انکار است.



منبع:

1404/02/12
16:50:35
5.0 / 5
21
تگهای خبر: بازی , بازیگر , تبلیغات , سریال
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
کامنتهای بینندگان سام فیلم در مورد این مطلب
کامنت شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
کامنت:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال