در گفت وگو با سام فیلم مطرح شد؛

چالش های بصری افشاگری ضد منافقین

چالش های بصری افشاگری ضد منافقین به گزارش سام فیلم، محمد برادران مدیر جلوه های ویژه بصری فیلم سینمایی سرهنگ ثریا از چالش های بصری این فیلم گفت و اظهار امیدواری کرد که فیلمهای افشاگرانه ای از این دست بیشتر مورد توجه قرار گیرند.


محمد برادران مدیر جلوه های ویژه بصری فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» که تابحال آثار سینمایی و تلویزیونی بسیاری را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و سال پیش برای «سرهنگ ثریا» نامزد دریافت بهترین طراحی جلوه های ویژه بصری در چهل و یکمین دوره جشنواره فجر شد، در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با جلوه های ویژه بصری این فیلم اظهار داشت: در فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» بخش اصلی کار، دکور دیجیتال است و طراحان صحنه، میدان قلم و ورودی را ساخته بودند و بک گراند پادگان اشرف از میدان قلم به بعد به بخش جلوه های ویژه بصری سپرده شد. بخش خیابان اصلی، درخت ها، سوله ها و مقرهای اصلی پادگان اشرف که در نماهای بسته دیده می شود با کامپیوتر اضافه شده اند. مدیر جلوه های ویژه بصری فیلم «سرهنگ ثریا» در زمینه فعالیتهای دیگری که در این پروژه انجام گرفت، اضافه کرد: بخش دینامیک، آب، آتش، تخریب، انفجار، دود و … اتفاقات دیگری از کار بود که باید آنها را هم انجام می دادیم بعنوان مثال قسمتهایی از سکانس آتش گرفتن کانکس کار جلوه های ویژه بصری بود تا این آتشسوزی در تصویر جلوه بهتری پیدا کند. افزودن میزان گرد و غبار در صحنه هم از دیگر اقداماتی بود که در زمان تدوین کار انجام شد. چون قرار بود صحنه ها به صورتی به نظر آید که در بیابان های عراق فیلمبرداری صورت گرفته است و بنابراین بخش زیادی از شهرک دفاع مقدس اتوبان قم-تهران و خانه های اطراف را که دیده می شد باید پاک می شد و صحنه را درست می کردیم. برادران با بیان آنکه برای رسیدن به طراحی های صحنه مورد نظر مبادرت به مطالعه و مشاهده مستندات به صورت شخصی کرده است، اظهار داشت: شخصاً تمام مستنداتی را که در رابطه با این مورد بود، دیدم و مطالعه کردم. همین مطالعات و مشاهدات کمک کرد تا ایده های مختلفی برای طراحی مطرح شود. وی ضمن اشاره به این که امیدوار بوده است عوامل سازنده فیلم «سرهنگ ثریا» دستاوردی بیشتری در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر داشته باشند، اظهار داشت: امیدوار بودم در جشنواره فیلم فجر این فیلم و بخش های فنی آن از نگاه داوران قوی تر ظاهر شود. بخصوص در قسمت های فیلمبرداری، طراحی صحنه، صدابرداری و … چون کارها بسیار قوی بود. با این وجود باز هم در قسمتهایی مانند جلوه های ویژه بصری، موسیقی و کارگردانی نامزد دریافت سیمرغ شد که جای خرسندی دارد در نهایت لیلی عاج موفق به دریافت دیپلم افتخار بعنوان بهترین فیلم اول شد. این طراح جلوه های ویژه با انتقاد از نگاه کمرنگی که از جانب سازندگان و رسانه ها نسبت به فعالیت و اقدامات پست پروداکشن وجود دارد، بیان نمود: معمولا در حق فعالان حوزه پست پروداکشن ظلم می شود و چه از جانب سازندگان و چه رسانه ها مورد بی مهری قرار می گیرند. در صورتیکه آنها زحمت بسیاری برای آنکه یک فیلم به خوبی دیده شود، می کشند. چقدر بهتر بود که زحمات این دوستان بیشتر و بهتر دیده می شد و به هنر و توانایی آنها بهای بیشتری می دادند. امیدوارم در آینده این اتفاق به شکل بهتری رخ دهد. برادران مطرح کرد: ساخت فیلمهای افشاگرانه مثل «سرهنگ ثریا» می تواند نسل امروز و خیلی از خانواده هایی را که از گروهک های مختلف بی خبر هستند، آگاه کند و متوجه شوند درون آنها چه اتفاقاتی درحال رخ دادن است. او در آخر اظهار داشت: وقتی تعداد این دست فیلمهای سینمایی بیشتر شود و محتوا و ساختار قوی هم داشته باشد آن زمان است که مردم بیشتری آنها را می بینند و تحت تاثیر قرار می گیرند؛ کاری که هالیوود انجام می دهد. آنها دروغ را هم آن قدر خوب می سازند که اکثراً باور می کنند در صورتیکه ما این همه داستان های واقعی و قهرمان داریم اما متأسفانه کمتر سراغ شأن می رویم. فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج و تهیه کنندگی جلیل شعبانی محصول سازمان هنری رسانه ای اوج است که از زاویه ای تازه به فعالیت سازمان مجاهدین خلق (منافقین) می پردازد. ژاله صامتی، وحید آقاپور، حمیدرضا محمدی، دیبا زاهدی، شهروز آقاپور و … همچون بازیگران این اثر سینمایی هستند.


منبع:

1402/08/26
19:33:24
5.0 / 5
695
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال