یك تئاتر ویژه برای كودكان در تعطیلات نوروز

یك تئاتر ویژه برای كودكان در تعطیلات نوروز سام فیلم: نمایش «پرنسس و دزد دریایی» تا 25 اسفندماه و هم در تعطیلات نوروزی در تالار «هنر» اجرا می گردد.


به گزارش سام فیلم به نقل از ایسنا، این نمایش تولید شده در گروه هنری «یارا» و به كارگردانی لیدا وعیدی از ۱۶بهمن ماه روی صحنه رفته كه امسال تا 25 اسفند اجرا خواهد داشت و از پنجم تا 18 فروردین سال آینده هم روی صحنه می رود.
«پرنسس و دزد دریایی» ترجمه ای است از نمایشنامه ای به نویسندگی دی.ام. لارسون كه توسط لیدا وعیدی ترجمه شده و در خلاصه آن آمده است: یك پرنسس و یك دزد دریایی كه یكی در خشكی و دیگری در دریا زندگی می كنند، از شرایط فعلی زندگی خود خسته شده اند و دوست دارند در موقعیت های دیگر قرار گیرند تا اینكه به صورت اتفاقی با یكدیگر ملاقات می كنند و تصمیم می گیرند جایشان را با هم عوض كنند و بعد از آن قصه با اتفاقات جالب و دیدنی دنبال می گردد.
این نمایش در طراحی صحنه خود از تكنیك ویدیو مپینگ یا فرش تصویری بهره برده است تا علاوه بر زیبایی بصری، برای تماشاگران لوكیشن های نمایش را ملموس و قابل درك سازد. این شیوه فضایی فانتزی برای كودكان فراهم می كند.


وعیدی كه پیش از این نمایش «ربات ها هم احساس دارند» را كارگردانی كرده، درباره اجرای نمایش «پرنسس و دزد دریایی» اظهار داشت: من برای اجرای این كار كه دارای طراحی صحنه متفاوتی است از تكنیك ویدئو مپینگ استفاده كردم اما به لحاظ محدودیت های امكانات فنی سالن و نداشتن تجهیزات كافی، مجبور به فراهم كردن تجهیزات از خارج سالن و پرداخت هزینه های اضافی شده ام. با این حال هدف اصلی من از این طراحی كسب تجربه ای نوین در عرصه كارگردانی و ساخت و تولید نمایشی كودك بصورت غیر معمول بوده است.
وی همینطور درباره كمك هزینه ای كه به گروه های تئاتری داده می شود، اظهار نمود: معمولا مركز هنرهای نمایشی برای اجرای نمایش ها مبلغی را جهت كمك هزینه تعیین می كند كه متاسفانه این كمك هزینه ها به جای اینكه پیش از تولید نمایش در اختیار گروه قرار بگیرد تا آن ها بتواند هزینه های خویش را تا حدودی تامین كنند بعد از گذشت چند ماه از اجرای نمایش به گروه پرداخت می گردد. این نكته باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد زیرا بیشتر گروه های تاتری توان تولید با هزینه های گزاف آن را ندارند و همین امر باعث پایین آمدن كیفیت بعضی از آثار می گردد.
وعیدی درباره مخاطبان اصلی نمایش خود كه كودكان هستند، اظهار داشت: كودكان باید شاد باشند و بخندند و این مورد وظیفه ما بزرگترها و كسانی كه در حوزه كودك كار می كنند را سخت می كند. جنگ، گرسنگی، آوارگی، خشونت و بلایای طبیعی همه و همه فضایی را بوجود آورده كه گاهی نگران می شویم كه فرزندان ما در چه دنیایی زندگی خواهند كرد، اما در این میان، چیزی كه فراموش می گردد این است كه اگر كسی مقرر است دنیای آینده را بسازد، همین كودكان هستند. شاید یكی از مهم ترین وظایف امروز ما، این باشد كه امید و انگیزه، عشق، انرژی و اعتماد را به نسل بعد منتقل نماییم و به آن ها نشان بدهیم كه دنیا، می تواند جای خوبی باشد و هنوز فضا برای تجربه و خلق زیبایی باز است.
او اضافه كرد: باید كمك نماییم تا كودكان اعتماد را ساده لوحی ندانند، دوست داشتن را ضعف و وابستگی، عشق را صدمه پذیری نفهمند و كلاه برداری و تقلب را به زیركی و هوشمندی تفسیر نكنند و چقدر تاثیر پذیر است هنگامی كه این مفاهیم در قالب نمایش به كودكان انتقال داده شود.
عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از: مشاور كارگردان: سید علیرضا دری، آهنگساز: رامین كهن، بازیگران به ترتیب ورود به صحنه: میلاد رمضانی (ورجاوند)، مریم رادپور، سید علیرضا دری، كیا شقاقی، لیدا وعیدی، سیما رحمانی و احسان مجیدی، بازیگر كودك: مانلی دری، دستیار كارگردان: نشاط باقری، طراح صحنه: سید علیرضا دری و لیدا وعیدی، ساخت ویدئو مپینگ: آرمان مقدم، انیماتور: مسعود جعفری، گرافیست: آفرین دری، طراح لباس: لیدا وعیدی، طراحان نور: رضا خضرایی و كیوان ضیاپور، مجری نور: علی اشرف سماعی، طراح گریم: حسین تبریزی، شاعر: نسرین خنجری، عكاس: احسان مجیدی و روابط عمومی: ریحانه مطهری مدیر صحنه: علیرضا حسین پور





1396/12/19
21:42:44
5.0 / 5
5070
تگهای خبر: بازیگر , تئاتر , كارگردان , نمایش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال