محسن جاهد با مهر مطرح كرد؛

تبلیغ تلویزیونی تخته گاز در ازای رایت رایگان، سینما فصل مرده ندارد

تبلیغ تلویزیونی تخته گاز در ازای رایت رایگان، سینما فصل مرده ندارد سام فیلم: سیدمحسن جاهد تهیه كننده فیلم سینمایی تخته گاز ضمن نمایش توضیحاتی درباره نحوه اكران این فیلم از دریافت تبلیغات تلویزیونی بیشتر در ازای واگذاری بلاعوض رایت فیلم آگاهی داد.



سیدمحسن جاهد تهیه كننده فیلم سینمایی «تخته گاز» به كارگردانی محمد آهنگرانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شرایط اكران این فیلم سینمایی اظهار داشت: فیلم های بدنه نیاز به زمان دارند تا بتوانند فروش خوبی داشته باشند، یعنی به این گونه نیستند كه بگوییم در اكران یك ماهه خود، هفته ای یك میلیارد تومان فروش خواهند داشت از همین رو چنین آثاری باید به صورت دهان به دهان تبلیغ شوند. به همین علت همیشه تاكید من بر این بوده كه فیلم های این چنینی حداقل باید ۱۰ هفته در تهران اكران شوند و در همین بازه اكران شهرستان ها هم ادامه داشته باشد. بنا بر این این فیلم ها حتی اگر اكران عید را هم نداشته باشند با این مشخصه ها می توانند موفق باشند.
وی با اشاره به اینكه توده مردم با فیلم های بدنه ارتباط برقرار می كنند، اظهار نمود: برای این فیلم ها نمی توان واژه «تجاری» را به كار برد چون گاهی عده ای آثاری را به قصد تجاری بودن می سازند، ولی همین فیلم ها در اكران شكست عجیب و غریبی می خورند. بدین سبب می توان فیلم تجاری را به آثاری اطلاق كرد كه مخاطبان عام و خانواده ها با آنها ارتباط برقرار كنند و جوانان مشكلات خودرا در آنها ببینند به گونه ای كه نگاه مورد پسندشان را در فیلم های این چنینی بیابند.
فیلم هایی كه كم كم به فروش خوب می رسند
جاهد افزود: این فیلم ها اتفاقاً شیرین هم هستند از همین رو اگر به فیلم های دیگر كه با همین خاصیت ها ساخته شده اند توجه كنید، می بینید كه در مدت كم نه، ولی در یك مدت ۱۰ هفته ای توانسته اند به فروش خوبی برسند. البته گاهی فیلمی به خاطر نوع بازیگرانش، كارگردانش، سیاست هایی كه داشته یا اتفاقاتی كه خواسته و ناخواسته برایش رخ داده است در ابتدا با فروش خوبی شروع روبه رو شده اما به ناگاه فروش هفته دوم آن از هفته اولش كمتر شده و در واقع دیگر كشش خودرا از دست داده است اما فیلم های بدنه با مشخصاتی كه گفتم این طور نیستند یعنی كم كم به فروش خوبی می رسند.
اگر فیلمی بتواند با مردم ارتباط برقرار كند و در عین حال زمان زیادی برای اكران داشته باشد می تواند فروش خوبی به دست بیاورد. از همین رو به نظرم اصلاً فصل مُرده برای اكران فیلم ها مدلول ندارد این تهیه كننده سینما عنوان كرد: ما پیش تر همین تجربه را در فیلم «در مدت معلوم» داشتیم كه این فیلم ۲۵ آذر اكران شد و تا عید توانست به فروش خوبی برسد بطوریكه چهارمین فیلم پرفروش سال شد. همین طور «مجرد چهل ساله» هم عنوان پرفروش ترین فیلم را در فصل زمستان از آن خود كرد بدین سبب اگر فیلمی بتواند با مردم ارتباط برقرار كند و در عین حال زمان زیادی برای اكران داشته باشد می تواند فروش خوبی به دست بیاورد. از همین رو به نظرم اصلاً فصل مُرده برای اكران فیلم ها مدلول ندارد.
وی اضافه كرد: البته اگر «تخته گاز» زمان بیشتری برای اكران در اختیار داشت و یا زودتر اكران می شد فروش بیشتری می كرد این را هم باید عنوان كنم كه برای این امر برخی مشكلات برای ما پیش آمد برای مثال مشكلاتی برای دریافت پروانه نمایش داشتیم كه موجب شد «تخته گاز» دیرتر اكران شود برای اینكه قصد ما اصلاً این نبود كه فیلم را در برج ۱۰ اكران نماییم از همین رو اگر یك ماه زودتر اكران می شد فروش بیشتری می كرد.
جاهد درباره شرایط تبلیغاتی «تخته گاز» اظهار نمود: در این راه صدا و سیما تیزرهای خوبی در اختیار ما گذاشت اما هیچ تبلیغ میدانی برای این اثر نداشتیم. چون شهرداری با ارائه بیلبورد به فیلم ما مخالفت كرد كه دلیل آنرا نمی دانم. شاید دلیل این امر «تجاری بودن» فیلم مطرح شود اما این در شرایطی است كه فیلم های تجاری تر از «تخته گاز» از این امكان برخوردار بوده اند.
تصمیمات مشمئزكننده برخی مدیران!
وی افزود: باید بگویم گاهی قضیه و تصمیمات مدیران آنچنان مشمئزكننده می شود كه ترجیح می دهیم به واكاوی دلیلهای نپردازیم وقتی صداوسیما تیزرهای «تخته گاز» را پخش می كند و حوزه هنری پخش كنندگی آنرا به عهده می گیرد، یعنی فیلم از برخی فیلترها رد شده است بدین سبب نباید كاتولیك تر از پاپ بشویم. سوال من این است كه دوستان مگر در این فیلم چه دیدند كه با بیلبوردهای شهری آن مخالفت كردند؟ این رفتارها تنها موجب می شود كه به اصالت این تشكل و مدیریت شك نماییم.
این تهیه كننده درباره تعداد زیاد تیزرهای این اثر اظهار داشت: اتفاقاً مقرر است تیزرها تا روزهای آینده باز پخش شود البته ما با تلویزیون تعاملاتی داشتیم كه منجر به این امر شد برای مثال رایت تلویزیونی این فیلم را بطور بلاعوض در اختیار رسانه ملی قرار دادیم و در مقابل تعداد بیشتری تیزر گرفتیم. البته خیلی از صاحبان فیلم ها این كار را می كنند برای اینكه با عنایت به گرانی تبلیغات تلویزیونی، ما هیچگاه نمی توانیم پول تیزرها را بدهیم با این وجود من از این وضعیت راضی هستم البته در همین راستا دوندگی زیادی برای پخش فیلم كردم.
جاهد با اشاره به اینكه گاهی مسئولان صدا و سیما فیلم را می بینند و می گویند به این فیلم برای مثال ۱۰۰ تیزر تعلق می گیرد اما اگر همان فیلم قابلیت پخش از تلویزیون را باز داشته باشد، تهیه كننده می تواند حق پخش آنرا واگذار كند و تعداد بیشتری تیزر بگیرد درواقع برخی فیلم ها این ظرفیت را پیدا می كنند.
وی درانتها درباره دیگر فعالیت هایش مطرح كرد: در نظر داریم «در مدت معلوم ۲» را بسازیم كه فیلمنامه این اثر كامل شده و درخواست پروانه ساخت داده ایم و به صورت جدی كارهای آنرا پیگیری می نماییم بدین سبب به محض اینكه این پروانه را دریافت نماییم با بازیگران صحبت می نماییم تا بتوانیم «در مدت معلوم ۲» را بسازیم.

1397/12/22
17:54:30
5.0 / 5
4353
تگهای خبر: اكران , بازیگر , تبلیغات , تهیه كننده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال