علیرضا رییسیان:

جشنواره فیلم فجر جایی برای رقابت

جشنواره فیلم فجر جایی برای رقابت به گزارش سام فیلم كارگردان «دوران عاشقی» معتقد است كه جشنواره فیلم فجر جای رقابت و استانداردسازی می باشد و در عین حال ابراز تاسف می كند كه «متاسفانه شكل برگزاری جشنواره فیلم فجر ما مانند جشنواره های اروپایی و جایزه دادنمان مانند اسكار است و داورانی كه در 14 رشته اصلی بتوانند درست تشخیص بدهند، كمیاب هستند. »


علیرضا رئیسیان با اشاره به نزدیك شدن به جشنواره فیلم فجر به ایسنا اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر به سازمان سینمایی وصل است و مستقل نیست ازاین رو طبیعی است كه با تغییرات مدیریتی ما شاهد اتفاقاتی در جشنواره هم باشیم.
وی با اشاره به اینكه تغییرات در جشنواره فیلم فجر به ضرر سینما است، اضافه كرد: در شرایط تغییر در جشنواره فیلم فجر فیلمسازن به شانس متكی می شوند و این درحالیست كه جشنواره فیلم فجر باید دارای شخصیت مستقلی باشد كه فیلمسازان برای حضور در آن فیلم بسازند.
كارگردان«چهل سالگی» خاطرنشان كرد: امیدوارم شكل درستی برای دوره 10 ساله جشنواره فیلم فجر تنظیم شود تا فیلمسازان بدانند كه با چه نگاهی برای جشنواره فیلم بسازند.
وی درباره انتخاب پردیس سینمایی ملت هم اظهار داشت: من تنها یكبار برای نمایش فیلمم به برج میلاد رفتم و آنجا هیچ وقت برایم جذابیتی نداشت. به نظرم تصمیم منطقی است اگر سینمای مطبوعات و هنرمندان را از هم جدا كنند. زیرا اگر در پردیس سینمایی ملت هم همه باهم باشند مانند برج میلاد می گردد.
رئیسیان همینطور اظهار داشت: پیش از انتشار فراخوان جشنواره اخبار مبنی بر حذف سیمرغ بخش فنی شنیده شده بود كه خوشبختانه با انتشار فراخوان متوجه شدیم این سیمرغ بر جای خود باقی مانده است.
وی با اشاره به اینكه تا زمانی كه جایگزین مهمتر و بهتری نداریم نباید چیزی را حذف كنیم، ادامه داد: عوامل فنی بخش قابل توجهی از یك فیلم هستند وباید سیمرغ داشته باشند زیرا جشن خانه سینما جایگاه واقعی برای جایگزین كردن این سیمرغ ندارد.
كارگردان«ایستگاه متروك»ادامه داد: البته می توان برای مواردی توجیه قائل شد. مانند گریم و افكت تصویری و میدانی، زیرا در سالهای گذشته همواره شاهد بودیم كه برای این بخش ها معمولا به یك نفر ثابت جایزه میدادند.
رئیسیان با بیان اینك جشنواره فیلم فجر جای رقابت و استانداردسازی است اظهار داشت: طبیعی است كه همه فیلمسازان و عوامل علاقمند هستند تا بهترین كارشان در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود و در این رویداد مهم فرهنگی حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: از مهمترین موضوعات در جشنواره فیلم فجر بحث داوری است و اینكه هیات داوران جشنواره آراء عجیب و غریب مانند سال قبل نداشته باشند. متاسفانه شكل برگزاری جشنواره فیلم فجر ما مانند جشنواره های اروپایی و جایزه دادنمان مانند اسكار است و داورانی كه در 14 رشته اصلی بتوانند درست تشخیص بدهند، كمیاب هستند.
رئیسیان در انتها خاطرنشان كرد: اگر قرار است آیین نامه جشنواره تغییر كند باید ساختار جشنواره هم عوض شود و در شان سینمای ایران باشد.



 

1396/08/29
11:37:05
5.0 / 5
4656
تگهای خبر: جشنواره , سینما , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
سام فیلم - فیلم و سریال
samfilm.ir - حقوق مادی و معنوی سایت سام فیلم محفوظ است

سام فیلم

همه چیز درباره فیلم و سریال